Bądź na bieżąco z "Mind Reader"

Henryk Ciesielski 26 / maja / 21

Recenzja gry Outriders. Proste, ale może dokręcić.


Recenzja gry Outriders
Visitors: 35 Rating:

Polskie Studio People Can Fly stało się znane dzięki swojej pierwszej grze — Painkiller. Była to ponura strzelanka do eksterminacji sterty potworów typu popularnego wówczas Serious Sam. Ich następny projekt był bardziej wyjątkowy: dynamiczna strzelanka Bulletstorm, w której można było walczyć z wrogami na wiele sposobów.

Wiele czasu People Can Fly spędził w cieniu Epic Games, pomagając w tworzeniu Gears of War, a rozgrywka wpłynęła na nowy projekt-Outriders. Ale firma wyraźnie zrozumiała, że teraz "kolejna Gears of War" nie będzie tak interesująca, więc starała się wprowadzić nowe modne elementy w starej grze, takie jak supermoce i kolorowe szmotki. Co z tego wynikło-przeczytaj naszą recenzję.

Fabuła

Po wyczerpaniu zasobów Ziemi resztki ludzkości przyleciały na nadającą się do zamieszkania planetę Enoch, ale podczas zejścia na powierzchnię modułów kolonizacyjnych pionierzy napotkali nagłe burze energetyczne. Chaos, panika, wszystko idzie nie tak, a po zranieniu przez anomalię główny bohater zostaje umieszczony w kriokomorze.

Po 30 latach budzisz się w świecie pogrążonym w wojnach, dewastacji i nędzy. Anomalia dała Ci supermoce, a teraz musisz dowiedzieć się, co się dzieje i jak ludzie mieli czas, aby srać nową planetę. Odpowiedzi na pytania powinny dać tajemniczy sygnał poza anomalną burzą, która została wykryta podczas pierwszego lądowania na planecie.

Brzmi interesująco, ale przez większość czasu będziesz po prostu wykonywać zadania Zabij-przynieś — w Outriders nie ma żadnych skomplikowanych fabuł. Gra okresowo próbuje wycisnąć dramat, ale wygląda dziwnie na tle tępych replik głównego bohatera. W trakcie gry będziesz zbierać notatki, a z nich możesz dowiedzieć się nieco więcej o historii świata, ale nie skupiają się one również na ważnych szczegółach. Najprawdopodobniej zakończenie i powierzchowne odpowiedzi na ważne pytania Cię rozczarują.

Postacie, które spotkają cię po drodze, są również bardzo płaskie i proste: albo coś nie mówi, albo krzyczy, albo jęczy, próbując zanurzyć cię w swoich problemach, ale nadal nie ujawnia ich zbyt wiele. Jedyną zabawną i żywą postacią jest nasz przyjaciel i kierowca Jakub. Ma ludzkie dialogi, a historia jest mniej lub bardziej przyziemna. Przy wszystkich minusach fabuły nadal chcę wiedzieć do ostatniego, jaki jest sygnał na końcu, i to dobrze przyczynia się do rozgrywki.

Lokacja

Poziomy są areny połączone korytarzami. Nie ma otwartego świata ani dużych terytoriów. Poruszasz się od początku do końca, wykaszając wszystko wroga na swojej drodze. Korytarze mają małe odgałęzienia do zadań drugorzędnych, które tylko czasami są interesujące. Gra ma malownicze miejsca i piękne efekty, ale najczęściej świat jest wyblakły i monotonny. Oczywiście Las deszczowy będzie inny niż pustynia, ale dość szybko przestajesz się rozglądać i szukać czegoś wyjątkowego. Chociaż projekt świątyń okazał się bardzo stylowy i tajemniczy.

Gameplay

Najłatwiej jest opisać Outriders jako przyspieszoną i uproszczoną Gears of War ze zdolnościami z Mass Effect Andromeda i łupem z Destiny. Będziesz pędził przez poziomy jak huragan, aktywnie strzelając z broni palnej i rozrywając wrogów na strzępy. System uzupełniania zdrowia i zbroi w trzeciej z czterech klas działa od zabójstw w walce średniej i wręcz. Oznacza to, że jeśli jesteś bardzo ranny, musisz szybko zabić wroga przed nosem. W międzyczasie dotrzesz do wroga, będziesz miał zmniejszone zdrowie. Oto taki cykl, który sprawia, że ciągle się poruszasz, strzelasz i toczysz.

Klasa

Pistolety, zbroje i profity są ważne tylko wtedy, gdy zamierzasz poważnie zepsuć grę i wybić najfajniejsze łupy po przejściu kampanii fabularnej. Jedną z czterech klas wybierzesz po prologu i nie możesz go zmienić. Klasy różnią się głównie sposobem uzupełniania zdrowia: na przykład pierwsza klasa jest leczona z powodu zabijania wrogów z dowolnej odległości, podczas gdy czwarta klasa jest traktowana tylko przez tych, którzy zginęli obok niej.

Umiejętności klasowe są zaprojektowane tak, aby ułatwić Ci przestrzeganie warunków leczenia, ponieważ w grze nie ma apteczek, a regeneracja poza walką przywraca tylko jedną czwartą całego paska życia. Nadal w grze jest tarcza, ale stale maleje. Aby go utrzymać, istnieją profity dotyczące broni lub zbroi. Krótko mówiąc, jeśli zamierzasz grać poważnie, to wszystko będzie bardzo proste do zrozumienia, ale bez głębokiego nurkowania nie będziesz cierpieć.

Przepompowanie

Twoja postać ma poziom, ale poziom świata jest odpowiedzialny za trudność wrogów i spadające dobro: im wyższy, tym szybciej zabijesz, ale tym lepsze będą pistolety. To prawda, że trudność w kampanii fabularnej jest bardzo nierówna: możesz spokojnie przejść przez jeden odcinek, aw następnej strefie wrogowie spowodują obniżenie poziomu świata o pięć punktów w dół. Idąc trochę do przodu, wszystko znów staje się łatwe.

Przebieranie się z poziomami świata jest bardzo męczące. Możesz pompować nie tylko postać, ale także sprzęt: broń i Zbroja mają bardzo wygodne i elastyczne menu poziomowania, które ułatwia awansowanie lub zmianę profitów. Ponownie bardzo łatwo jest to zrozumieć.

Po fabule

Gra ma wiele do zrobienia po przejściu kampanii, jeśli lubisz mechanikę łupów i profitów. Wyprawy to oddzielne lokalizacje korytarzy, które należy oczyścić tak szybko, jak to możliwe. Jest wielu wrogów, trudność jest wysoka, ale łup spada przyzwoity. Możesz sam, ale wtedy będziesz musiał grać na niskim poziomie, a to pogarsza szansę na uzyskanie dobrej broni i zbroi.

Wydajność

Najbardziej frustrujące jest to, że w Outriders ciągle występują mikrofizy, które wydają się zależeć od obciążenia serwera. Na przykład w sobotnie popołudnie mikrofizy bardzo utrudniały mi strzelanie, a wrogowie prawie się teleportowali, ale w poniedziałek rano — stabilny i płynny obraz bez jednego opóźnienia. Celowanie, gwałtowne manewry, strzały - wszystko to może nagle zostać przerwane na sekundę, w której stracisz odpowiedni moment, stracisz rytm i złapiesz mnóstwo obrażeń od wrogów. Jest to największy i najbardziej nieprzyjemny minus gry, w której kontrola zależy od zabawy i postępu.

Werdykt

Pod każdym względem Outriders jest bardzo przeciętną grą: nie ma głębokiej fabuły i postaci, zwykłej Grafiki sprzed 5 lat i bardzo prostej rozgrywki. Ale to Konda i prosta strzelanka w połączeniu ze spółdzielnią nie pozwolą ci odejść, jeśli zaczniesz w nią grać. Outriders będzie odpowiedni dla zmęczonych mechanikami graczy, którzy chcą po prostu dobrze się bawić, biegając razem i strzelając do głupich wrogów w dużych ilościach. W takim przypadku nie musisz czytać przewodników i rozumieć mety, aby przejść dalej. Wszystko, co musisz zrobić w tej grze, to biegać, strzelać i zbierać łupy.

Charakteryzuję tę grę jako "rozrywkę z przyjaciółmi po pracy pod pivas". Na tle Destiny, Division i Warframe, które z czasem stały się pełne wielu różnych sezonów i trybów, Outriders wyróżnia się właśnie prostą i zrozumiałą mechaniką, która wymaga minimum zanurzenia, aby odpocząć od rutyny. Szkoda, że prostota wyraża się w tych aspektach gry, które warto było lepiej pracować. Na pewno nie jest to porażka, ale nie można nazwać unikalnym hitem Outriders. Nie oczekuj od niej czegoś niesamowitego.

Outriders jest dostępny na PC, PlayStation i Xbox. Recenzja napisana w wersji na PC gry.

 

Tags:

Comments 0